အားကစား မလုပ္မွီ အေၾကာေလ်ာ့ ေလ့က်င့္ခန္း ျပဳလုပ္သင့္မသင့္
မ်ားေသာအားျဖင့္ သိထားတာက အားကစား မျပဳလုပ္မွီ အေၾကာေလ်ာ့ ျခင္းဟာ
ျပဳလုပ္သင့္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ အဲ့ဒီလို
မဟုတ္ေတာ့ျပန္ပါဘူး။
အေၾကာေလ်ာ့တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းဟာ ၾကြက္သားမ်ားကို
ေပ်ာ့ေျပာင္းေစတာ မွန္ေပမယ့္ အနားယူေစတဲ့ သေဘာသက္ေရာက္ျပီး ၾကြက္သား
လုပ္ေဆာင္ ခ်က္မ်ားကို ေႏွးေကြး သြားေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေၾကာေလ်ာ့ျပီး အား
ကစားျပလုပ္သူဟာ ၾကြက္သားကို ပိုမိုဒဏ္ျဖစ္ေစတယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ကို
သိျမင္လာေစပါတယ္။ ပံုေသေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကြက္တတ္တတ္သူမ်ား အေနနဲ႔ အေၾကာ
မညွပ္ ေစရန္ အလုိ႔ငွာ အေၾကာအရင္ေပ်ာ့ေျပာင္းေအာင္ လုပ္တာ မွန္ပါ တယ္။ အျခား
အားကစားမွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ သုိ႔ေပမယ့္ အခ်ိန္ အၾကာၾကီး ျပဳလုပ္တာမ်ိဳး၊
အေၾကာေလ်ာ့ျခင္းကို အားစိုက္ျပဳလုပ္တာမ်ိဳး ကို Recommend မေပးတာ
ျဖစ္ပါတယ္။
သုိ႔ေပမယ့္ အရမ္း ေညာင္းညာ
ကိုက္ခဲေနခ်ိန္ဆုိရင္ေတာ့ခ်က္ခ်င္း အားကစား မျပဳလုပ္ေသးပဲ အရင္ဆံုး
ေပ်ာ့ေျပာင္းေအာင္ အေၾကာေလ်ာ့ရ ပါ ေသးတယ္။ အကယ္၍ မကိုက္ခဲရင္ေတာ့
အေၾကာေလ်ာ့ ေလ့က်င့္ခန္း ကို ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္
အားကစား မျပဳလုပ္မွီအေၾကာေလ်ာ့တာ ျပဳလုပ္ေပမယ့္ အားျဖင့္ အခိ်န္ယူ
ျပဳလုပ္တဲ့ အေလ့အထကို ေရွာင္ၾကဥ္ရန္လိုအပ္တယ္လို႔ တုိက္တြန္း ထားေၾကာင္း
သိရ ပါတယ္။
--
Ref: medic-fact
မဂၤလာ
စိုးသစ္မန္း
Saturday, February 8, 2014
အားကစားမလုပ္ခင္အေက်ာေလွ်ာ့ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္သင့္မသင့္

သာသနာ့အလံျဖစ္ေပၚလာပံု
သာသနာ႕အလံေတာ္ျဖစ္ေပၚလာပုံ
.............................. .............
ေထရ၀ါဒဗုဒၵဘာသာ ထြန္းကားေသာ သီရိလကၤာနိဳင္ငံတြင္(သီဟုိဠ္) နိဳင္ငံကုိ
ျဗိတိသွ်အဂၤလိပ္အစုိးရအုပ္စုိးစ ဥ္ သီရိလကၤာဗုဒၵဘာသာ၀င္မ်ားက ကဆုန္လ
ျပည္႕ (ဗုဒၵေန႕) ကုိအမ်ားျပည္သူရုံးပိတ္ရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးပါရန္ ဘုရင္
ခံထံ တင္ျပေသာ္လည္းခြင္ျပဳခ်က္မရရွိခ ဲ႕ေပ။
ထုိေၾကာင္႕ ျဗိတိသွ်အစုိးရထံ ထပ္ဆင္႕အေရးဆုိတင္ျပရာမွ အစုိးရက ၁၈၈၅
ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၈ရက္ (ကဆုန္လျပည္ေန႕) မွစတင္ေရႊ႕ႏွစ္စဥ္ ကဆုန္လျပည္႕
(ဗုဒၵေန႕) ကုိျပန္တမ္း၀င္ရုံးပိ္တ္ရက္အျဖစ ္ေၾကညာေပးခဲ႕ရသည္ ။
ုပထမဆုံးက်င္းပေသာ ဗုဒၵေန႕အခမ္းအနားတြင္ လႊင္႕ထူရန္ သာသနာ႕အလံ
ေတာ္တစ္ခုတီထြင္ဖန္တီးနိဳင္ေရးအ တြက္ သီရိလကၤာနိဳင္ငံ ကုိလံဘုိျမိဳ႕တြင္
ေကာ္မတီတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းကာ အလံေတာ္ဒီဇုိင္းကုိေရးဆြဲခဲ႕ၾကသ ည္။
ပထမအၾကိမ္ ဗုဒၵေန႕အခမ္းအနားတြင္ အသုံးျပဳခဲ႕ေသာ သာသနာ႕အလံ
ေတာ္ကုိ ေနရာတုိင္းတြင္ သုံးစြဲေရႊ႕အဆင္ေျပေစရန္ ဗုဒၵဘာသာအေရးကိစၥ
မ်ားကုိ ဦးေဆာင္သူတစ္ဦးျဖစ္သည္႕ အေမရိကန္လူမ်ိဳး ဗုဒၵဘာသာ၀င္တစ္ဦး
ျဖစ္ေသာ အျငိမ္းစားဗိုလ္မႈးၾကီး ဟင္နရီစတီးလ္ေအာ္လေကာ႕ H.S OLcott ၏ အၾကံေပးျပင္္ဆင္ခ်က္ျဖင္႕ ယခုသတ္မွတ္ထားေသာ သာသနာ႕အလံ
ေတာ္ျဖစ္ေပၚလာခဲ႕ျပီး ၁၈၈၆ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပေသာ ဗုဒၵေန႕တြင္ လြင္ထူခဲ႕
ၾကသည္။
၁၉၅၀ ျပည္ႏွစ္၊ ေမလ(၂၅) ရက္တြင္ က်င္းပေသာ ကမၻာဗုဒၵဘာသာညီလာခံ
ၾကီးမွ သာသနာ႕အလံေတာ္ကုိ ကမၻာတစ္၀န္းရွိ ဗုဒၵဘာသာ၀င္မ်ား၏ သာသ
နာ႕အလံေတာ္အျဖစ္ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္းသတ္မွတ္အတည္ျပဳ ခဲ႕ၾကသည္
ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ (ျမန္မာႏွစ္ -၁၃၁၈) ဆ႒သဂၤါယနာပြဲေတာ္မွ စတင္ေရႊႈသာသနာ႕အလံေတာ္ကုိ လႊင္႕ထူအသုံးျပဳခံဲ႕ပါသည္။
ယခုအခါ ကမၻာကုလသမဂၢအဖြဲ႕ၾကီးကလည္း ဗုဒၵေန႕အခမ္းအနားကုိ တရား
၀င္သတ္မွတ္က်င္းပေပးလွ်က္ ရွိပါသည္။
..............................
ေထရ၀ါဒဗုဒၵဘာသာ ထြန္းကားေသာ သီရိလကၤာနိဳင္ငံတြင္(သီဟုိဠ္) နိဳင္ငံကုိ
ျဗိတိသွ်အဂၤလိပ္အစုိးရအုပ္စုိးစ
ျပည္႕ (ဗုဒၵေန႕) ကုိအမ်ားျပည္သူရုံးပိတ္ရက္အျဖစ္
ခံထံ တင္ျပေသာ္လည္းခြင္ျပဳခ်က္မရရွိခ
ထုိေၾကာင္႕ ျဗိတိသွ်အစုိးရထံ ထပ္ဆင္႕အေရးဆုိတင္ျပရာမွ အစုိးရက ၁၈၈၅
ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၈ရက္ (ကဆုန္လျပည္ေန႕) မွစတင္ေရႊ႕ႏွစ္စဥ္ ကဆုန္လျပည္႕
(ဗုဒၵေန႕) ကုိျပန္တမ္း၀င္ရုံးပိ္တ္ရက္အျဖစ
ုပထမဆုံးက်င္းပေသာ ဗုဒၵေန႕အခမ္းအနားတြင္ လႊင္႕ထူရန္ သာသနာ႕အလံ
ေတာ္တစ္ခုတီထြင္ဖန္တီးနိဳင္ေရးအ
ေကာ္မတီတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းကာ အလံေတာ္ဒီဇုိင္းကုိေရးဆြဲခဲ႕ၾကသ
ပထမအၾကိမ္ ဗုဒၵေန႕အခမ္းအနားတြင္ အသုံးျပဳခဲ႕ေသာ သာသနာ႕အလံ
ေတာ္ကုိ ေနရာတုိင္းတြင္ သုံးစြဲေရႊ႕အဆင္ေျပေစရန္ ဗုဒၵဘာသာအေရးကိစၥ
မ်ားကုိ ဦးေဆာင္သူတစ္ဦးျဖစ္သည္႕ အေမရိကန္လူမ်ိဳး ဗုဒၵဘာသာ၀င္တစ္ဦး
ျဖစ္ေသာ အျငိမ္းစားဗိုလ္မႈးၾကီး ဟင္နရီစတီးလ္ေအာ္လေကာ႕ H.S OLcott ၏ အၾကံေပးျပင္္ဆင္ခ်က္ျဖင္႕ ယခုသတ္မွတ္ထားေသာ သာသနာ႕အလံ
ေတာ္ျဖစ္ေပၚလာခဲ႕ျပီး ၁၈၈၆ ခုႏွစ္တြင္ က်င္းပေသာ ဗုဒၵေန႕တြင္ လြင္ထူခဲ႕
ၾကသည္။
၁၉၅၀ ျပည္ႏွစ္၊ ေမလ(၂၅) ရက္တြင္ က်င္းပေသာ ကမၻာဗုဒၵဘာသာညီလာခံ
ၾကီးမွ သာသနာ႕အလံေတာ္ကုိ ကမၻာတစ္၀န္းရွိ ဗုဒၵဘာသာ၀င္မ်ား၏ သာသ
နာ႕အလံေတာ္အျဖစ္ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္းသတ္မွတ္အတည္ျပဳ
ျမန္မာနိဳင္ငံတြင္ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ (ျမန္မာႏွစ္ -၁၃၁၈) ဆ႒သဂၤါယနာပြဲေတာ္မွ စတင္ေရႊႈသာသနာ႕အလံေတာ္ကုိ လႊင္႕ထူအသုံးျပဳခံဲ႕ပါသည္။
ယခုအခါ ကမၻာကုလသမဂၢအဖြဲ႕ၾကီးကလည္း ဗုဒၵေန႕အခမ္းအနားကုိ တရား
၀င္သတ္မွတ္က်င္းပေပးလွ်က္ ရွိပါသည္။

ပရိတ္ရြတ္မႈနဲ႔စပ္ကာသိမွတ္ဖြယ္ရာ
"ပရိတ္ရြတ္မႈႏွင့္စပ္ကာ သိမွတ္ဖြယ္ရာ"
****************************** *
ပရိတ္ရြတ္သူ ၊ ပရိတ္တရားနာယူသူမ်ား သိထားသည့္သင့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္ပါ။
ပရိတ္ရြတ္ေသာ ပုုဂၢိဳလ္၏အဂၤ`ါ- ၄ပါး
၁။ပရိတ္ပါဠိေတာ္၏ ပုုဒ္ပါဌ္အကၡရာတုုိ႔ကုုိ က်နမွန္ကန္စြာ ရြတ္ဆုုိနုုိင္ျခင္း။
၂။ ပရိတ္ပါဠိေတာ္၏ အနက္အဓိပၺါယ္ကုုိ တိက်မွန္ကန္စြာသိျခင္း။
၃။ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာရကုုိ ငဲ့ကြက္ေသာ စိတ္မရွိျခင္း။
၄။ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအဖုုိ႔၌တည္၍ ေမတၱာတရားေရွ႔သြားျပဳ၍ ပရိတ္ပါဠိေတာ္ကုုိ ရြတ္ဆုုိျခင္း။
ေဆာင္ပုုဒ္
အကၡရာပုုဒ္ပါဌ္၊မွန္ကန္လတ္၊ ရြတ္အပ္ တစ္အဂၤ`ါ။
အနက္အဓိပၺါယ္၊ တိက်ကြယ္၊ သိတယ္ တစ္အဂၤ`ါ။
လာဘ္ပူေဇာ္တြက္၊ မငဲ့ကြက္၊ စိတ္စက္ တစ္အဂၤ`ါ။
ေမတၱာတရား၊ ေရွ႕ျပဳထား၊ မွတ္သား တစ္အဂၤ`ါ။
လာဘ္ပူေဇာ္ကြက္၊ မငဲ့ကြက္၊ စိတ္စက္ တစ္အဂၤ`ါ။
ေမတၱာေရွ႕ထား၊ ေရွ႕ျပဳထား၊ မွတ္သားတစ္အဂၤ`ါ။
အဂၤ`ါေလးပါး၊ ျပည့္စုုံျငား၊ ရြတ္ပြား က်ဳိးၾကီးပါ။
(ဒီဃာနိကာယ္ ပါထိကဝဂၢအ႒ကထာ အာဋာနာဋိယသုုတ္အဖြင့္)
ပရိတ္နာယူေသာ ပုုဂၢိဳလ္၏ အဂၤ`ါ၄ပါး
====================
၁။ (အမိကုုိသတ္ျခင္းစသည္) ပဥၥာနႏၱိယကံ ဟူေသာ ကမၼႏၱရာယ္မရွိျခင္း။
၂။ (ကံ-ကံ၏အက်ဳိးကုုိ မယုုံၾကည္ျခင္း) နိယတမိစၦာဒိ႒ိဟူေသာ
ကိေလသႏၱရာယ္မရွိျခင္း။
၃။ ပရိတ္ပါဠိေတာ္၏ ဂုုဏ္ေက်းဇူးကုုိ သက္ဝင္ယုုံၾကည္ေသာ
သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း။
၄။ ပရိတ္ပါဠိေတာ္ကုုိ ရုုိေသေလးစားစြာ နာယူျခင္း။
ေဆာင္ပုုဒ္။ ။ အနႏၱရိယံ၊ ကံငါးတန္၊ လြန္ရန္တစ္အဂၤ`ါ။
နိယတဒိ႒ိ၊ ယူမွားသိ၊ မရွိ တစ္အဂၤ`ါ။
ပရိတ္ေတာ္ဂုုဏ္၊ သဒၶါပုုံ၊ ၾကည္ယုုံ တစ္အဂၤ`ါ။
ေလးစားရုုိေသ၊ နာယူေပ၊ မွတ္ေလ၊ တစ္အဂၤ`ါ။
အဂၤ`ါေလးပါး၊ ျပည့္စုုံျငား၊ နာၾကား ေဘးရန္ကြာ။
ရြတ္သူ နာသူ၊ ေပးအယူ၊ ညီမႈ က်ဳိးမ်ားပါ။
အားလံုးေသာ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို့ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖာ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေ
******************************
ပရိတ္ရြတ္သူ ၊ ပရိတ္တရားနာယူသူမ်ား သိထားသည့္သင့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ေလ့လာၾကည့္ပါ။
ပရိတ္ရြတ္ေသာ ပုုဂၢိဳလ္၏အဂၤ`ါ- ၄ပါး
၁။ပရိတ္ပါဠိေတာ္၏ ပုုဒ္ပါဌ္အကၡရာတုုိ႔ကုုိ က်နမွန္ကန္စြာ ရြတ္ဆုုိနုုိင္ျခင္း။
၂။ ပရိတ္ပါဠိေတာ္၏ အနက္အဓိပၺါယ္ကုုိ တိက်မွန္ကန္စြာသိျခင္း။
၃။ လာဘ္ပူေဇာ္သကၠာရကုုိ ငဲ့ကြက္ေသာ စိတ္မရွိျခင္း။
၄။ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းအဖုုိ႔၌တည္၍ ေမတၱာတရားေရွ႔သြားျပဳ၍ ပရိတ္ပါဠိေတာ္ကုုိ ရြတ္ဆုုိျခင္း။
ေဆာင္ပုုဒ္
အကၡရာပုုဒ္ပါဌ္၊မွန္ကန္လတ္၊ ရြတ္အပ္ တစ္အဂၤ`ါ။
အနက္အဓိပၺါယ္၊ တိက်ကြယ္၊ သိတယ္ တစ္အဂၤ`ါ။
လာဘ္ပူေဇာ္တြက္၊ မငဲ့ကြက္၊ စိတ္စက္ တစ္အဂၤ`ါ။
ေမတၱာတရား၊ ေရွ႕ျပဳထား၊ မွတ္သား တစ္အဂၤ`ါ။
လာဘ္ပူေဇာ္ကြက္၊ မငဲ့ကြက္၊ စိတ္စက္ တစ္အဂၤ`ါ။
ေမတၱာေရွ႕ထား၊ ေရွ႕ျပဳထား၊ မွတ္သားတစ္အဂၤ`ါ။
အဂၤ`ါေလးပါး၊ ျပည့္စုုံျငား၊ ရြတ္ပြား က်ဳိးၾကီးပါ။
(ဒီဃာနိကာယ္ ပါထိကဝဂၢအ႒ကထာ အာဋာနာဋိယသုုတ္အဖြင့္)
ပရိတ္နာယူေသာ ပုုဂၢိဳလ္၏ အဂၤ`ါ၄ပါး
====================
၁။ (အမိကုုိသတ္ျခင္းစသည္) ပဥၥာနႏၱိယကံ ဟူေသာ ကမၼႏၱရာယ္မရွိျခင္း။
၂။ (ကံ-ကံ၏အက်ဳိးကုုိ မယုုံၾကည္ျခင္း) နိယတမိစၦာဒိ႒ိဟူေသာ
ကိေလသႏၱရာယ္မရွိျခင္း။
၃။ ပရိတ္ပါဠိေတာ္၏ ဂုုဏ္ေက်းဇူးကုုိ သက္ဝင္ယုုံၾကည္ေသာ
သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္း။
၄။ ပရိတ္ပါဠိေတာ္ကုုိ ရုုိေသေလးစားစြာ နာယူျခင္း။
ေဆာင္ပုုဒ္။ ။ အနႏၱရိယံ၊ ကံငါးတန္၊ လြန္ရန္တစ္အဂၤ`ါ။
နိယတဒိ႒ိ၊ ယူမွားသိ၊ မရွိ တစ္အဂၤ`ါ။
ပရိတ္ေတာ္ဂုုဏ္၊ သဒၶါပုုံ၊ ၾကည္ယုုံ တစ္အဂၤ`ါ။
ေလးစားရုုိေသ၊ နာယူေပ၊ မွတ္ေလ၊ တစ္အဂၤ`ါ။
အဂၤ`ါေလးပါး၊ ျပည့္စုုံျငား၊ နာၾကား ေဘးရန္ကြာ။
ရြတ္သူ နာသူ၊ ေပးအယူ၊ ညီမႈ က်ဳိးမ်ားပါ။
အားလံုးေသာ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို့ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖာ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေ

ဆားတစ္ဆုပ္
ဆားတစ္ဆုပ္ ။
----------------
ပိုင္ဆိုင္သမွ် အရာရာကို ဆံုးရႈံးသြားလို႕
စိတ္ဓါတ္က်ၿပီး ငိုေၾကြးေနတဲ႕ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ပညာရွိၾကီးက ေရဖန္ခြက္ထဲ ဆားတစ္ဆုပ္ထည္႕ေမႊၿပီး ေသာက္ခိုင္းတယ္။
"ဘယ္လိုအရသာမ်ိဳး လဲ"
“ခါးတူးေနေအာင္ ငံပါတယ္”
ပညာရွိၾကီးက သူ႔ကိုေနာက္ဆားတစ္ဆုပ္ယူခိုင္းၿ ပီး ျမိဳ႕ျပင္ဘက္ကို ေခၚလာတယ္။
ျမိဳ႕အျပင္က ၾကည္လင္တဲ႕ ေရကန္ၾကီးတစ္ကန္နား ေရာက္ေတာ့.. ခုနကယူလာတဲ႔ ဆားတစ္ဆုပ္ကို ေရကန္ထဲ ထည္ၿပီး ထပ္ ေသာက္ခိုင္းတယ္။
လူငယ္ကကန္ထဲကေရကို လက္ခုပ္နဲ႕ ခပ္ၿပီး ေသာက္တယ္။
“အခုေရာ ကန္ထဲက ေရက ဘယ္လိုအရသာ ရွိသလဲ”
“ လတ္ဆတ္ျပီး ခ်ိဳျမတယ္။”
“ေစာေစာတုန္းကလို ငံေသးလား”
“ မငံေတာ႕ပါဘူး.”
“ငါတို႕ဘ၀ေတြရဲ႕ ထိခိုက္နာက်င္မႈ၊ ဆံုးရႈံးခါးသီးမႈေတြဟာ ဆားနဲ႕တူတယ္..
ဘယ္လိုခြက္မ်ိဳးနဲ႕ ခံယူမလဲ ဆိုတာနဲ႕ဘဲ ဆိုင္တယ္.. .
မင္းက ခြက္ေသးေသးနဲ႕ ခံယူမယ္ဆိုရင္ ထိခိုက္ဆံုးရံႈးမႈကို သိပ္ကို ၾကီးမားတယ္ လို႕ မင္းခံစားရမယ္။
ေရကန္လို က်ယ္ေျပာလွတဲ႕ ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႔ ခံယူမယ္ဆိုရင္ အဲဒီဆံုးရႈံးမႈ၊
စိတ္ထိ ခိုက္နာက်င္မႈေတြဟာ ဘာမွ ေျပာပေလာက္တဲ႕ ဆံုးရႈံးမႈ၊ ထိခိုက္နာက်င္မႈ မဟုတ္ေတာ႕ဘူး။”
" ဘ၀မွာ ထိခိုက္ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ နာက်င္ခါးသီးတာေတြ ၾကံဳလာတိုင္း ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ခံယူႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ၊
ကိုယ္႕ကိုယ္ကို ဖန္ခြက္ေသးေသးတစ္လံုး မျဖစ္ေစနဲ႕။
ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္လို ေျပာင္းလဲ က်င္႕ၾကံလိုက္ပါ။
ဒီလိုဆိုရင္ နာက်င္ခံစားေနရတာေတြဟာ ေရကန္ထဲေရာက္သြားတဲ႕ ဆားတစ္ဆုပ္လို ေလွ်ာ႕ပါး သက္သာသြားပါလိမ္႕မယ္”
credit းFire Fly>> “Stop being a glass. Become a lake.”
မူရင္း ေရးသူမသိပါ။
ဆားတစ္ဆုပ္ ။
----------------
ပိုင္ဆိုင္သမွ် အရာရာကို ဆံုးရႈံးသြားလို႕
စိတ္ဓါတ္က်ၿပီး ငိုေၾကြးေနတဲ႕ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ပညာရွိၾကီးက ေရဖန္ခြက္ထဲ ဆားတစ္ဆုပ္ထည္႕ေမႊၿပီး ေသာက္ခိုင္းတယ္။
"ဘယ္လိုအရသာမ်ိဳး လဲ"
“ခါးတူးေနေအာင္ ငံပါတယ္”
ပညာရွိၾကီးက သူ႔ကိုေနာက္ဆားတစ္ဆုပ္ယူခိုင္းၿ ပီး ျမိဳ႕ျပင္ဘက္ကို ေခၚလာတယ္။
ျမိဳ႕အျပင္က ၾကည္လင္တဲ႕ ေရကန္ၾကီးတစ္ကန္နား ေရာက္ေတာ့.. ခုနကယူလာတဲ႔ ဆားတစ္ဆုပ္ကို ေရကန္ထဲ ထည္ၿပီး ထပ္ ေသာက္ခိုင္းတယ္။
လူငယ္ကကန္ထဲကေရကို လက္ခုပ္နဲ႕ ခပ္ၿပီး ေသာက္တယ္။
“အခုေရာ ကန္ထဲက ေရက ဘယ္လိုအရသာ ရွိသလဲ”
“ လတ္ဆတ္ျပီး ခ်ိဳျမတယ္။”
“ေစာေစာတုန္းကလို ငံေသးလား”
“ မငံေတာ႕ပါဘူး.”
“ငါတို႕ဘ၀ေတြရဲ႕ ထိခိုက္နာက်င္မႈ၊ ဆံုးရႈံးခါးသီးမႈေတြဟာ ဆားနဲ႕တူတယ္..
ဘယ္လိုခြက္မ်ိဳးနဲ႕ ခံယူမလဲ ဆိုတာနဲ႕ဘဲ ဆိုင္တယ္.. .
မင္းက ခြက္ေသးေသးနဲ႕ ခံယူမယ္ဆိုရင္ ထိခိုက္ဆံုးရံႈးမႈကို သိပ္ကို ၾကီးမားတယ္ လို႕ မင္းခံစားရမယ္။
ေရကန္လို က်ယ္ေျပာလွတဲ႕ ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႔ ခံယူမယ္ဆိုရင္ အဲဒီဆံုးရႈံးမႈ၊
စိတ္ထိ ခိုက္နာက်င္မႈေတြဟာ ဘာမွ ေျပာပေလာက္တဲ႕ ဆံုးရႈံးမႈ၊ ထိခိုက္နာက်င္မႈ မဟုတ္ေတာ႕ဘူး။”
" ဘ၀မွာ ထိခိုက္ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ နာက်င္ခါးသီးတာေတြ ၾကံဳလာတိုင္း ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ခံယူႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ၊
ကိုယ္႕ကိုယ္ကို ဖန္ခြက္ေသးေသးတစ္လံုး မျဖစ္ေစနဲ႕။
ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္လို ေျပာင္းလဲ က်င္႕ၾကံလိုက္ပါ။
ဒီလိုဆိုရင္ နာက်င္ခံစားေနရတာေတြဟာ ေရကန္ထဲေရာက္သြားတဲ႕ ဆားတစ္ဆုပ္လို ေလွ်ာ႕ပါး သက္သာသြားပါလိမ္႕မယ္”
credit းFire Fly>> “Stop being a glass. Become a lake.”
မူရင္း ေရးသူမသိပါ။
----------------
ပိုင္ဆိုင္သမွ် အရာရာကို ဆံုးရႈံးသြားလို႕
စိတ္ဓါတ္က်ၿပီး ငိုေၾကြးေနတဲ႕ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ပညာရွိၾကီးက ေရဖန္ခြက္ထဲ ဆားတစ္ဆုပ္ထည္႕ေမႊၿပီး ေသာက္ခိုင္းတယ္။
"ဘယ္လိုအရသာမ်ိဳး လဲ"
“ခါးတူးေနေအာင္ ငံပါတယ္”
ပညာရွိၾကီးက သူ႔ကိုေနာက္ဆားတစ္ဆုပ္ယူခိုင္းၿ
ျမိဳ႕အျပင္က ၾကည္လင္တဲ႕ ေရကန္ၾကီးတစ္ကန္နား ေရာက္ေတာ့.. ခုနကယူလာတဲ႔ ဆားတစ္ဆုပ္ကို ေရကန္ထဲ ထည္ၿပီး ထပ္ ေသာက္ခိုင္းတယ္။
လူငယ္ကကန္ထဲကေရကို လက္ခုပ္နဲ႕ ခပ္ၿပီး ေသာက္တယ္။
“အခုေရာ ကန္ထဲက ေရက ဘယ္လိုအရသာ ရွိသလဲ”
“ လတ္ဆတ္ျပီး ခ်ိဳျမတယ္။”
“ေစာေစာတုန္းကလို ငံေသးလား”
“ မငံေတာ႕ပါဘူး.”
“ငါတို႕ဘ၀ေတြရဲ႕ ထိခိုက္နာက်င္မႈ၊ ဆံုးရႈံးခါးသီးမႈေတြဟာ ဆားနဲ႕တူတယ္..
ဘယ္လိုခြက္မ်ိဳးနဲ႕ ခံယူမလဲ ဆိုတာနဲ႕ဘဲ ဆိုင္တယ္.. .
မင္းက ခြက္ေသးေသးနဲ႕ ခံယူမယ္ဆိုရင္ ထိခိုက္ဆံုးရံႈးမႈကို သိပ္ကို ၾကီးမားတယ္ လို႕ မင္းခံစားရမယ္။
ေရကန္လို က်ယ္ေျပာလွတဲ႕ ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႔ ခံယူမယ္ဆိုရင္ အဲဒီဆံုးရႈံးမႈ၊
စိတ္ထိ ခိုက္နာက်င္မႈေတြဟာ ဘာမွ ေျပာပေလာက္တဲ႕ ဆံုးရႈံးမႈ၊ ထိခိုက္နာက်င္မႈ မဟုတ္ေတာ႕ဘူး။”
" ဘ၀မွာ ထိခိုက္ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ နာက်င္ခါးသီးတာေတြ ၾကံဳလာတိုင္း ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ခံယူႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ၊
ကိုယ္႕ကိုယ္ကို ဖန္ခြက္ေသးေသးတစ္လံုး မျဖစ္ေစနဲ႕။
ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္လို ေျပာင္းလဲ က်င္႕ၾကံလိုက္ပါ။
ဒီလိုဆိုရင္ နာက်င္ခံစားေနရတာေတြဟာ ေရကန္ထဲေရာက္သြားတဲ႕ ဆားတစ္ဆုပ္လို ေလွ်ာ႕ပါး သက္သာသြားပါလိမ္႕မယ္”
credit းFire Fly>> “Stop being a glass. Become a lake.”
မူရင္း ေရးသူမသိပါ။
ဆားတစ္ဆုပ္ ။
----------------
ပိုင္ဆိုင္သမွ် အရာရာကို ဆံုးရႈံးသြားလို႕
စိတ္ဓါတ္က်ၿပီး ငိုေၾကြးေနတဲ႕ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ပညာရွိၾကီးက ေရဖန္ခြက္ထဲ ဆားတစ္ဆုပ္ထည္႕ေမႊၿပီး ေသာက္ခိုင္းတယ္။
"ဘယ္လိုအရသာမ်ိဳး လဲ"
“ခါးတူးေနေအာင္ ငံပါတယ္”
ပညာရွိၾကီးက သူ႔ကိုေနာက္ဆားတစ္ဆုပ္ယူခိုင္းၿ
ျမိဳ႕အျပင္က ၾကည္လင္တဲ႕ ေရကန္ၾကီးတစ္ကန္နား ေရာက္ေတာ့.. ခုနကယူလာတဲ႔ ဆားတစ္ဆုပ္ကို ေရကန္ထဲ ထည္ၿပီး ထပ္ ေသာက္ခိုင္းတယ္။
လူငယ္ကကန္ထဲကေရကို လက္ခုပ္နဲ႕ ခပ္ၿပီး ေသာက္တယ္။
“အခုေရာ ကန္ထဲက ေရက ဘယ္လိုအရသာ ရွိသလဲ”
“ လတ္ဆတ္ျပီး ခ်ိဳျမတယ္။”
“ေစာေစာတုန္းကလို ငံေသးလား”
“ မငံေတာ႕ပါဘူး.”
“ငါတို႕ဘ၀ေတြရဲ႕ ထိခိုက္နာက်င္မႈ၊ ဆံုးရႈံးခါးသီးမႈေတြဟာ ဆားနဲ႕တူတယ္..
ဘယ္လိုခြက္မ်ိဳးနဲ႕ ခံယူမလဲ ဆိုတာနဲ႕ဘဲ ဆိုင္တယ္.. .
မင္းက ခြက္ေသးေသးနဲ႕ ခံယူမယ္ဆိုရင္ ထိခိုက္ဆံုးရံႈးမႈကို သိပ္ကို ၾကီးမားတယ္ လို႕ မင္းခံစားရမယ္။
ေရကန္လို က်ယ္ေျပာလွတဲ႕ ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႔ ခံယူမယ္ဆိုရင္ အဲဒီဆံုးရႈံးမႈ၊
စိတ္ထိ ခိုက္နာက်င္မႈေတြဟာ ဘာမွ ေျပာပေလာက္တဲ႕ ဆံုးရႈံးမႈ၊ ထိခိုက္နာက်င္မႈ မဟုတ္ေတာ႕ဘူး။”
" ဘ၀မွာ ထိခိုက္ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ နာက်င္ခါးသီးတာေတြ ၾကံဳလာတိုင္း ခြက္ၾကီးၾကီးနဲ႕ ခံယူႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ၊
ကိုယ္႕ကိုယ္ကို ဖန္ခြက္ေသးေသးတစ္လံုး မျဖစ္ေစနဲ႕။
ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္လို ေျပာင္းလဲ က်င္႕ၾကံလိုက္ပါ။
ဒီလိုဆိုရင္ နာက်င္ခံစားေနရတာေတြဟာ ေရကန္ထဲေရာက္သြားတဲ႕ ဆားတစ္ဆုပ္လို ေလွ်ာ႕ပါး သက္သာသြားပါလိမ္႕မယ္”
credit းFire Fly>> “Stop being a glass. Become a lake.”
မူရင္း ေရးသူမသိပါ။

လူၾကီးဆိုတာ
လူႀကီးဆိုတာ
**********
ေမး ။ ။ ဆရာ...သမီးက ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ပါ။
သမီးက ေယာကၡမနဲ႔အတူေနဲ႔အတူေနတာပါ။သမီးေယာကၡမက
သမီးအေပၚေကာင္းပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ေယာကၡမကက ေနာက္
ကြယ္မွာ ေဖာက္ျပန္ေနတယ္။အဲဒီကိစၥကို သမီးလက္မခံႏိုင္ဘူး။
သူ႕ကိုလည္း အေခၚအေျပာမလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ငရဲႀကီးမွာလည္း
ေၾကာက္တယ္။သမီးလုပ္ရပ္မွန္ကန္ပါသလား။သမီး ဘယ္လိုလုပ္ရင္ အဆင္ေျပႏိုင္သလဲ ဆရာ။ေက်းဇူးျပဳ၍ ရွင္းျပေပးပါ ဆရာ။
ေျဖ ။ ။ သမီးေရ...လူႀကီးတိုင္းကို လူႀကီးလို႔မထင္ပါနဲ႔...တစ္ခ်ဳိ႕
လူႀကီးေတြက အသက္ေတာ့ႀကီးလာေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့
ကေလးစိတ္ပဲ ရိွေသးတယ္.... တစ္ခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြက်ေတာ့လည္း လူကသာငယ္ေနတာ စိတ္ကလူႀကီးစိတ္ျဖစ္ေနၿပီ၊ရင့္က်က္ေနၿပီ.....ဝိသာခါရဲ႕ေယာကၡထီးက ဝိသာခါကို ဝိသာခါမာတာ လို႔ေခၚခဲ့ဖူးပါတယ္....မာတာဆိုတာ မိခင္ပါ.....ဒါ့ေၾကာင့္ အသက္ႀကီးေနတဲ့ သူတိုင္းကို လူႀကီးလိုမဆိုထိုက္ဘူး......ထိုသူရဲ႕ဉာဏ္ပညာႀကီးမွသာ လူႀကီးလို႔ ေခၚထိုက္တယ္......သမီးရဲ႕ေယာကၡမကို အဆိုး၊အေကာင္းမသိ
ေသးတဲ့ လုပ္ခ်င္တာ ဇြတ္လုပ္တတ္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္လိုသေဘာထားၿပီး
ဥေပကၡာျပဳထားလိုက္ပါ...လူတစ္ေယာက္ကိုစိတ္ဆိုးရင္ စိတ္ဆိုးေနတဲ့ တခဏအတြင္းမွာ အဲဒီလူရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးမွန္သမွ်ကို လုပ္ေဆာင္မေပး
ေတာ့ဘူး...လူတစ္ေယာက္ကိုစိတ္နာရင္ အဲဒီလူရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးမွန္သမွ်ကို
တစ္သက္လံုး မ်က္ကြယ္ျပဳလိုက္ၿပီ...လူတစ္ေယာက္ကို ဥေပကၡာျျပဳရင္
အဲဒီလူကို မိမိစိတ္ထဲကေနထုတ္ပယ္ထားၿပီး သူ႕ရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးမွန္သမွ်ကိုေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။
စိတ္ဆိုး၊စိတ္နာ နဲ႔ ဥေပကၡာ တို႔ရဲ႕ကြာျခားခ်က္ပါ။သမီးသူ႕ကို ကေလးတစ္ေယာက္လို သေဘာထားျခင္းအားျဖင့္ သမီးက
လူႀကီးဆန္လာမယ္။သမီးရဲ႕ႏွလံုးသားမွာ ရင့္က်က္မႈ အေပါင္း
တစ္ခုတိုးလာမယ္။ "ေအာ္...ငါ့ေယာကၡမက ကေလးအသိဉာဏ္
ေလာက္ပဲရိွပါေသးလား..." လို႔ေတြးၿပီး သူ႕ကို သနားရမယ္။
သူ႕ကို သနားတတ္ရင္ သမီးႏွလံုးသားမွာ ေမတၱာ အေပါင္းတစ္ခုတိုး
လာမယ္.....သမီးႏွလံုးသားထဲကို ရင့္က်က္မႈေတြ၊ေမတၱာတရားေတြ ေပါင္းထည့္ေပးမယ့္ အေတြးေတြကိုပဲ ေတြးပါ.....သမီးႏွလံုးသားထဲက ရင့္က်က္မႈေတြ၊ေမတၱာတရား
ေတြကိုႏုတ္ယူသြားမယ့္အေတြးေတြကိုမေတြးမိပါေစနဲ႔....ေရွာင္ပါ...
ေတြးမိခဲ့ရင္ သတိေလးကပ္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔သိေပးပါ....
" လူႀကီးဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး ၊အေၾကာင္း အက်ဳိး၊
အမွား အမွန္ ခြဲျခားႏိုင္ရတယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ကို ခြဲျခားသိႏိုင္သူျဖစ္တယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ မလိမ္ရဘူး၊မခိုးရဘူး၊သူတစ္ပါးသားပ်ဳိ သမီးပ်ဳိကို
မဖ်က္ဆီးရဘူး၊သူတစ္ပါးကို မသတ္ျဖတ္ရဘူး၊အရက္ေသစာမေသာက္
စားရဘူး "
" လူႀကီးဆိုတာ လုပ္သင့္တာနဲ႔ လုပ္ခ်င္တာကို ခြဲျခားသိ
ရတယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ ကိုယ္ေကာင္းစားဖို႔ထက္ အမ်ားေကာင္း
စားဖို႔ကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရတယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ခ်မ္းသာလာေအာင္ႀကိဳး
စားေနတဲ့အျပင္ အမ်ားျပည္သူခ်မ္းသာလာေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေပးေနသူျဖစ္တယ္ "
ဆိုတာကိုေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အသက္ႀကီးလာမယ့္သမီး
မွတ္ထားေပးပါ။
ျမင့္မားတဲ့ ေမြးရာပါ အိုင္က်ဴနဲ႔ ကိုယ့္ဘဝတိုးတက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္သူကို "လူေတာ္ "လို႔ေခၚတယ္။ ေကာင္းတာေတြးေနသူ၊
ေကာင္းတာေျပာေနသူ၊ေကာင္းတာ
လုပ္ေနသူကို "လူေကာင္း "လို႔ ျမတ္ဗုဒၶ
ေဟာထားဘူးတယ္။သမီးေလးလည္း
"လူေတာ္ လူေကာင္း "တစ္ေယာက္
ျဖစ္ႏိုင္ပါေစ။
စာဖတ္သူအေပါင္း က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ေဘးရန္
ကငင္းကြာၾကပါေစ။
ဦးတိုးေအာင္
ကူယူတင္ျပေပးပါသည္(ပ်ိဳးခင္းရွင္)
**********
ေမး ။ ။ ဆရာ...သမီးက ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္ပါ။
သမီးက ေယာကၡမနဲ႔အတူေနဲ႔အတူေနတာပါ။သမီးေယာကၡမက
သမီးအေပၚေကာင္းပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ေယာကၡမကက ေနာက္
ကြယ္မွာ ေဖာက္ျပန္ေနတယ္။အဲဒီကိစၥကို သမီးလက္မခံႏိုင္ဘူး။
သူ႕ကိုလည္း အေခၚအေျပာမလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ငရဲႀကီးမွာလည္း
ေၾကာက္တယ္။သမီးလုပ္ရပ္မွန္ကန္ပါသလား။သမီး ဘယ္လိုလုပ္ရင္ အဆင္ေျပႏိုင္သလဲ ဆရာ။ေက်းဇူးျပဳ၍ ရွင္းျပေပးပါ ဆရာ။
ေျဖ ။ ။ သမီးေရ...လူႀကီးတိုင္းကို လူႀကီးလို႔မထင္ပါနဲ႔...တစ္ခ်ဳိ႕
လူႀကီးေတြက အသက္ေတာ့ႀကီးလာေပမယ့္ စိတ္ကေတာ့
ကေလးစိတ္ပဲ ရိွေသးတယ္.... တစ္ခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြက်ေတာ့လည္း လူကသာငယ္ေနတာ စိတ္ကလူႀကီးစိတ္ျဖစ္ေနၿပီ၊ရင့္က်က္ေနၿပီ.....ဝိသာခါရဲ႕ေယာကၡထီးက ဝိသာခါကို ဝိသာခါမာတာ လို႔ေခၚခဲ့ဖူးပါတယ္....မာတာဆိုတာ မိခင္ပါ.....ဒါ့ေၾကာင့္ အသက္ႀကီးေနတဲ့ သူတိုင္းကို လူႀကီးလိုမဆိုထိုက္ဘူး......ထိုသူရဲ႕ဉာဏ္ပညာႀကီးမွသာ လူႀကီးလို႔ ေခၚထိုက္တယ္......သမီးရဲ႕ေယာကၡမကို အဆိုး၊အေကာင္းမသိ
ေသးတဲ့ လုပ္ခ်င္တာ ဇြတ္လုပ္တတ္တဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္လိုသေဘာထားၿပီး
ဥေပကၡာျပဳထားလိုက္ပါ...လူတစ္ေယာက္ကိုစိတ္ဆိုးရင္ စိတ္ဆိုးေနတဲ့ တခဏအတြင္းမွာ အဲဒီလူရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးမွန္သမွ်ကို လုပ္ေဆာင္မေပး
ေတာ့ဘူး...လူတစ္ေယာက္ကိုစိတ္နာရင္ အဲဒီလူရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးမွန္သမွ်ကို
တစ္သက္လံုး မ်က္ကြယ္ျပဳလိုက္ၿပီ...လူတစ္ေယာက္ကို ဥေပကၡာျျပဳရင္
အဲဒီလူကို မိမိစိတ္ထဲကေနထုတ္ပယ္ထားၿပီး သူ႕ရဲ႕ေကာင္းက်ဳိးမွန္သမွ်ကိုေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။
စိတ္ဆိုး၊စိတ္နာ နဲ႔ ဥေပကၡာ တို႔ရဲ႕ကြာျခားခ်က္ပါ။သမီးသူ႕ကို ကေလးတစ္ေယာက္လို သေဘာထားျခင္းအားျဖင့္ သမီးက
လူႀကီးဆန္လာမယ္။သမီးရဲ႕ႏွလံုးသားမွာ ရင့္က်က္မႈ အေပါင္း
တစ္ခုတိုးလာမယ္။ "ေအာ္...ငါ့ေယာကၡမက ကေလးအသိဉာဏ္
ေလာက္ပဲရိွပါေသးလား..." လို႔ေတြးၿပီး သူ႕ကို သနားရမယ္။
သူ႕ကို သနားတတ္ရင္ သမီးႏွလံုးသားမွာ ေမတၱာ အေပါင္းတစ္ခုတိုး
လာမယ္.....သမီးႏွလံုးသားထဲကို ရင့္က်က္မႈေတြ၊ေမတၱာတရားေတြ ေပါင္းထည့္ေပးမယ့္ အေတြးေတြကိုပဲ ေတြးပါ.....သမီးႏွလံုးသားထဲက ရင့္က်က္မႈေတြ၊ေမတၱာတရား
ေတြကိုႏုတ္ယူသြားမယ့္အေတြးေတြကိုမေတြးမိပါေစနဲ႔....ေရွာင္ပါ...
ေတြးမိခဲ့ရင္ သတိေလးကပ္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔သိေပးပါ....
" လူႀကီးဆိုတာ အေကာင္းအဆိုး ၊အေၾကာင္း အက်ဳိး၊
အမွား အမွန္ ခြဲျခားႏိုင္ရတယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ကို ခြဲျခားသိႏိုင္သူျဖစ္တယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ မလိမ္ရဘူး၊မခိုးရဘူး၊သူတစ္ပါးသားပ်ဳိ သမီးပ်ဳိကို
မဖ်က္ဆီးရဘူး၊သူတစ္ပါးကို မသတ္ျဖတ္ရဘူး၊အရက္ေသစာမေသာက္
စားရဘူး "
" လူႀကီးဆိုတာ လုပ္သင့္တာနဲ႔ လုပ္ခ်င္တာကို ခြဲျခားသိ
ရတယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ ကိုယ္ေကာင္းစားဖို႔ထက္ အမ်ားေကာင္း
စားဖို႔ကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရတယ္ "
" လူႀကီးဆိုတာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ခ်မ္းသာလာေအာင္ႀကိဳး
စားေနတဲ့အျပင္ အမ်ားျပည္သူခ်မ္းသာလာေအာင္
ေဆာင္ရြက္ေပးေနသူျဖစ္တယ္ "
ဆိုတာကိုေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အသက္ႀကီးလာမယ့္သမီး
မွတ္ထားေပးပါ။
ျမင့္မားတဲ့ ေမြးရာပါ အိုင္က်ဴနဲ႔ ကိုယ့္ဘဝတိုးတက္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္သူကို "လူေတာ္ "လို႔ေခၚတယ္။ ေကာင္းတာေတြးေနသူ၊
ေကာင္းတာေျပာေနသူ၊ေကာင္းတာ
လုပ္ေနသူကို "လူေကာင္း "လို႔ ျမတ္ဗုဒၶ
ေဟာထားဘူးတယ္။သမီးေလးလည္း
"လူေတာ္ လူေကာင္း "တစ္ေယာက္
ျဖစ္ႏိုင္ပါေစ။
စာဖတ္သူအေပါင္း က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ေဘးရန္
ကငင္းကြာၾကပါေစ။
ဦးတိုးေအာင္
ကူယူတင္ျပေပးပါသည္(ပ်ိဳးခင္းရွင္)

လူႏွစ္မ်ိဳး
လူႏွစ္မ်ဳိး
**********
ေလာကႀကီးတြင္ လူႏွစ္မ်ဳိးရိွ၏။ပထမတစ္မ်ဳိးမွာ
သူတစ္ပါးအေၾကာင္း အၿမဲေတြးေနသူျဖစ္၏။သူတစ္ပါးအ
ေၾကာင္းအၿမဲေျပာေနသူျဖစ္၏။သူတစ္ပါးတိုးတက္ရာလမ္းေၾကာင္းကို လိုက္လံပိတ္ဆို႔ေနသူျဖစ္၏။ထိုသူမ်ဳိးသည္ သူတစ္ပါးႏွာေခါင္းေပါက္ႏွင့္အသက္႐ႉေန၍ လူျဖစ္ရက်ဳိးမနပ္ေပ။သူတစ္ပါး၏စိတ္ႏွင့္ အသက္ရွင္ေန၍ လူျဖစ္ရက်ဳိးမနပ္ေပ။တစ္ပါးသူအေၾကာင္းကို ခ်စ္၍လည္းေတြးႏိုင္၏။မုန္း၍လည္းေတြးႏိုင္၏။ခ်စ္ျခင္းသည္ ေလာဘ သသေဘာျဖစ္၏။ေလာဘႏွင့္ေသလွ်င္ ၿပိတၱာျဖစ္ရ၏။မုန္းျခင္းသည္ေဒါသသေဘာျဖစ္၏။ေဒါသႏွင့္ေသလွ်င္ ငရဲဘံုသို႔က်ရ၏။ေလာဘ၊ေဒါသျဖစ္တိုင္း ေမာဟသည္ တြဲပါလာၿမဲျဖစ္၏။ေမာဟႏွင့္ေသလွ်င္ တိရစၧာန္ ျဖစ္ရ၏။သို႔ျဖစ္ပါ၍ သူတစ္ပါးအေၾကာင္းေတြးလွ်င္ ကိုယ့္အတြက္အ႐ံႈးသာက်န္၏။ထိုသူသည္မည္သို႔ပင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္
ခံယူေစကာမူ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္မဟုတ္။ဗုဒၶဘာသာေခါင္းေဆာင္းထားေသာ
လူတစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္၏။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆံုးအမတိုင္းသည္ သူတစ္ပါး၏စိတ္ကိုသိေပးရန္ဆံုး
မထားျခင္းမဟုတ္။မိမိတို႔၏စိတ္ကိုသာ သိေပးရန္သာ ဆံုးမထား
ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ဒုတိယလူတစ္မ်ဳိးမွာ မိမိအေၾကာင္းအၿမဲေတြးေန
သူျဖစ္၏။မိမိအေၾကာင္းအၿမဲသိေပးေနသူျဖစ္၏။မိမိတိုး
တက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္းအလုပ္ကို အၿမဲျပဳလုပ္ေနသူျဖစ္၏။
ထိုသူသည္ လက္ရိွပစၥဳပၸန္ဘဝတြင္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာေနရ၏။သတိႏွင့္
ေကာင္းစြာေနသျဖင့္ မဂ္ေလးတန္ဖိုလ္ေလးတန္ကိုလက္
ငင္းခ်က္ခ်င္းရႏိုင္၏။ နိဗၺာန္ကိုပင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါ၏။
ေသလွ်င္လည္း သုဂတိဘံုသို႔သာ ေရာက္ရ၏။သို႔ျဖစ္ပါ၍ မိမိအေၾကာင္းကိုသာ သိေပးေနသူသည္ ေလာကီေလာကုတၱရာတို႔
၌ အျမတ္မ်ားသာရပါ၏။ထိုသူ့ကို ဗုဒၶဘာသာစစ္တစ္ေယာက္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ပါ၏။ထိုသူသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပီပီ ျမတ္ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္မစံခင္
ေနာက္ဆံုးအမွာစကားကိုအေလးအနက္ ထားသူလည္းျဖစ္၏။
" ခ်စ္သားတို႔ မေမ့မေလ်ာ့ သတိတရားႏွင့္ေနၾကကုန္ေလာ..."
" ခ်စ္သားတို႔ မေမ့မေလ်ာ့ သတိတရားႏွင့္ေနၾကကုန္ေလာ..."
" ခ်စ္သားတို႔ မေမ့မေလ်ာ့ သတိတရားႏွင့္ေနၾကကုန္ေလာ..."
သံုးေလာကထြတ္ထားျမတ္စြာဘုရား၏ မဟာဂ႐ုဏာေတာ္
အႏိႈင္းမဲ့ ေမတၱာေတာ္တို႔ျဖင့္မွာၾကားခဲ့ေသာ
စကားေလးတစ္ခြန္းေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္၏ႏွလံုးသား၌
ဝမ္းနည္းၾကည္ႏူးမွုေလးတစ္ခုကို
ေႏြးေထြးစြာခံစားသိရိွလိုက္ရ၏။
ဦးတိုးေအာင္
admin (p.k.s) မွတင္ျပေပးပါသည္
**********
ေလာကႀကီးတြင္ လူႏွစ္မ်ဳိးရိွ၏။ပထမတစ္မ်ဳိးမွာ
သူတစ္ပါးအေၾကာင္း အၿမဲေတြးေနသူျဖစ္၏။သူတစ္ပါးအ
ေၾကာင္းအၿမဲေျပာေနသူျဖစ္၏။သူတစ္ပါးတိုးတက္ရာလမ္းေၾကာင္းကို လိုက္လံပိတ္ဆို႔ေနသူျဖစ္၏။ထိုသူမ်ဳိးသည္ သူတစ္ပါးႏွာေခါင္းေပါက္ႏွင့္အသက္႐ႉေန၍ လူျဖစ္ရက်ဳိးမနပ္ေပ။သူတစ္ပါး၏စိတ္ႏွင့္ အသက္ရွင္ေန၍ လူျဖစ္ရက်ဳိးမနပ္ေပ။တစ္ပါးသူအေၾကာင္းကို ခ်စ္၍လည္းေတြးႏိုင္၏။မုန္း၍လည္းေတြးႏိုင္၏။ခ်စ္ျခင္းသည္ ေလာဘ သသေဘာျဖစ္၏။ေလာဘႏွင့္ေသလွ်င္ ၿပိတၱာျဖစ္ရ၏။မုန္းျခင္းသည္ေဒါသသေဘာျဖစ္၏။ေဒါသႏွင့္ေသလွ်င္ ငရဲဘံုသို႔က်ရ၏။ေလာဘ၊ေဒါသျဖစ္တိုင္း ေမာဟသည္ တြဲပါလာၿမဲျဖစ္၏။ေမာဟႏွင့္ေသလွ်င္ တိရစၧာန္ ျဖစ္ရ၏။သို႔ျဖစ္ပါ၍ သူတစ္ပါးအေၾကာင္းေတြးလွ်င္ ကိုယ့္အတြက္အ႐ံႈးသာက်န္၏။ထိုသူသည္မည္သို႔ပင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္
ခံယူေစကာမူ ဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္မဟုတ္။ဗုဒၶဘာသာေခါင္းေဆာင္းထားေသာ
လူတစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္၏။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆံုးအမတိုင္းသည္ သူတစ္ပါး၏စိတ္ကိုသိေပးရန္ဆံုး
မထားျခင္းမဟုတ္။မိမိတို႔၏စိတ္ကိုသာ သိေပးရန္သာ ဆံုးမထား
ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ဒုတိယလူတစ္မ်ဳိးမွာ မိမိအေၾကာင္းအၿမဲေတြးေန
သူျဖစ္၏။မိမိအေၾကာင္းအၿမဲသိေပးေနသူျဖစ္၏။မိမိတိုး
တက္ရာတိုးတက္ေၾကာင္းအလုပ္ကို အၿမဲျပဳလုပ္ေနသူျဖစ္၏။
ထိုသူသည္ လက္ရိွပစၥဳပၸန္ဘဝတြင္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာေနရ၏။သတိႏွင့္
ေကာင္းစြာေနသျဖင့္ မဂ္ေလးတန္ဖိုလ္ေလးတန္ကိုလက္
ငင္းခ်က္ခ်င္းရႏိုင္၏။ နိဗၺာန္ကိုပင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါ၏။
ေသလွ်င္လည္း သုဂတိဘံုသို႔သာ ေရာက္ရ၏။သို႔ျဖစ္ပါ၍ မိမိအေၾကာင္းကိုသာ သိေပးေနသူသည္ ေလာကီေလာကုတၱရာတို႔
၌ အျမတ္မ်ားသာရပါ၏။ထိုသူ့ကို ဗုဒၶဘာသာစစ္တစ္ေယာက္ဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ပါ၏။ထိုသူသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပီပီ ျမတ္ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္မစံခင္
ေနာက္ဆံုးအမွာစကားကိုအေလးအနက္ ထားသူလည္းျဖစ္၏။
" ခ်စ္သားတို႔ မေမ့မေလ်ာ့ သတိတရားႏွင့္ေနၾကကုန္ေလာ..."
" ခ်စ္သားတို႔ မေမ့မေလ်ာ့ သတိတရားႏွင့္ေနၾကကုန္ေလာ..."
" ခ်စ္သားတို႔ မေမ့မေလ်ာ့ သတိတရားႏွင့္ေနၾကကုန္ေလာ..."
သံုးေလာကထြတ္ထားျမတ္စြာဘုရား၏ မဟာဂ႐ုဏာေတာ္
အႏိႈင္းမဲ့ ေမတၱာေတာ္တို႔ျဖင့္မွာၾကားခဲ့ေသာ
စကားေလးတစ္ခြန္းေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္၏ႏွလံုးသား၌
ဝမ္းနည္းၾကည္ႏူးမွုေလးတစ္ခုကို
ေႏြးေထြးစြာခံစားသိရိွလိုက္ရ၏။
ဦးတိုးေအာင္
admin (p.k.s) မွတင္ျပေပးပါသည္

Subscribe to:
Posts (Atom)